SARDİNYA ADASI-2

    Sardinya'nin tarihi, kökenleri,bayrağı  derken niye bu ilginç adadan bahsedeceğimi  unuttum. Hikayenin başına dönelim. Yaz tatili planları yaparken, internet başında güzel deniz ve doğası olan, ilginç tarihe sahip yerlere bakıyordum. Sardinya adasının resimlerini görünce hemen booking.com 'dan  oteli ayarladım.  Çünkü  fotograflara bayıldım. Çocuklar o zaman küçük oldukları için  deniz kenarına yakın bir otel bakıyordum.  Bakarken  de adanın neresinde olduğuna hiç dikkat etmemişim.
        Sonra en uygun uçak bileti Alitalia'dan buldum. Uçuşlarımin  %95'inde milli gururumuz THY 'ini kullanırım ancak fiyatların anormal pahalı olmasından dolayı  Alitalia'dan  biletlerimizi  aldım. (Ama aklında çılgın sorular vardı Alitalia ile ilgili) Sonra tatil gününü beklerken birkaç gün kala aklıma otel ve havaalani transferimiz geldi. (Türk'ün aklı tatil yaklaşınca gelirmiş )
       Sardinya'nin  üç tane havaalanı var.  Bunlardan  biri ve en büyüğü  Başkent Cagliari'de. Diğer ikisi Olbia ve Sassari 'de. Peki  Roma'dan gelecek uçak  acaba nereye konacak? Biletlerimize maillerimden   ulaştım  . Başkent Cagliari'deki havaalanına inecekmişiz.İçim rahatladı.
(( Çünkü ciddi anlamda uçak korkusu yaşayan bir adamım. Yirmibes yıldan fazla uçarım, Her koltuğa oturduğumda "Can yeleği koltuğun altındadır " yazısını okuyunca bir tedirgin olurum. Hayatım boyunca pozitif bilimlerle  uğraştım ama sonuç kocaman bir metal yığınına uçma imkanı veren bilimi anlayamadım . (Bir de bu İnterneti yani havada uçuşan bilgileri  hiç anlamadim vesselam) Benim  bilimsel cehaletlerimle başınızı ağrıtmayayım.))  Sonra otelin yerine bakayım dedim Alghero'da yani Katalan bölgesinde. İşler  şimdi karışmıştı.  Normalde Yolculuktan bir gece önce haritaya bakarım. Dolayısıyla Cagliari ve Alghero  arası çok uzak mı? bilmiyorum.Arada hızlı tren veya başka ulaşım var mı? düşünüyorum.
        Haritayı açtım önüme.  Üç bölge gördüm  haritada Cagliari , Sassari (Alghero), Olbia. Ters üçgen  gibi düşünecek olursak  ; ters üçgen tepesi Cagliari'de, tabanın kuzeybatısında Alghero , kuzeydoğusu Olbia....
       Cagliari'den  iki kente de mesafe 275 'er km, Alghero ve Olbia arası 100km. Ada dediğin yer bildiğin Trakya kadar .  Gelismis bir demiryolu ağı yok. Toplu ulaşım  çok az.Karayoluna baktim yol  bir gidiş bir dönüş iki şerit.  Çok zevkli bir tatil olacaktı inanıyorum(!). Hemen rentalcar.com sitesinden  bir araç kiraladık. Artık ailece hazırdık Sardinya'ya...
      Sabah önce Roma Sonra Cagliari oradan arabamizi alıp ver elini Küçük Barcelona diye Anılan Alghero'ya.  Önce  ilk birkac gün Alghero  ve Sassari eyaletinin altını üzerine getirdik.
        Alghero; dar sokaklar ve tarihi evler ile güzel bir deniz şehri. Geceleri cıvıl cıvıl bir hayat,  Lunaparklar   çocukluğumu hatırlattı. Her türlü mutfak mevcut.  Paella'dan pizzaya, tapaslardan Fransız  mönülerine  kadar herşeyi bulabilirsiniz.
        Alghero'daki tüm plajlar çok iyi . Paella'lar bile Barcelona'dakiler   ile ayniydi. Plajlarin özelliği çok soğuk olması.  Ağustos ayı şu sıcaklığı 21 derece idi. Ama muazzam bir güzellik. Alghero’nun batısında bulunan Caccia burnunun ucunda, dev falezlerin içindeki Roma deniz tanrısı Neptün adı ile adlandırılan Grotta di Nettuno Mağaraları görülmeye  değer  bir yer. Sassari 'de görülmeye değer bir tarihi ve güzel bir özellik  göremedim.
        Olbia; adanın en güzel, en lüks, en jet sosyetik  plajı Costa Smeralda 'yı içinde barındıran  ili. Ağa Han'in  bu plajı bulmasıyla ünlenmis ve Avrupa jet sosyetesinin  evleri ve yatlarının bulunduğu yer. Buradaki evlere saray, yatlara gemi diyebilirsiniz. Yine burada Porto Cervo'da çok popüler ve güzel plajları olan bir yerleşim birimi.
       Cagliari ise denizi daha sıcak, daha kalabalık,  daha İtalyan bir şehir.  Ben burayi çok  sevmedim.
       Sonuç olarak;  Sardinya adasi  mutlaka gorulmesi gereken, cok ilginç tarihi ve çok güzel plajları olan bir Akdeniz adasi . Bu adanin bana gore en muhteşem yeri Alghero kasabası.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar